Kunstgebit

Kunstgebit

Is uw eigen gebit niet meer te behouden? Of bent u een paar tanden kwijt? Wij helpen u weer aan een stralende lach met een goed passend gebit!

Een kunstgebit is een uitneembare vervanging voor ontbrekende tanden en kiezen. Omdat het per persoon verschilt hoeveel tanden er ontbreken, zijn er verschillende soorten kunstgebitten (protheses).

Volledige prothese

Bij een volledige prothese wordt een kunsthars boog met tanden over het tandvlees in de boven en/of onderkaak geplaatst. Een kunstgebit in de bovenkaak heeft een gehemelteplaat, terwijl een kunstgebit in de onderkaak de vorm van een hoefijzer heeft.

Gedeeltelijke prothese

Een gedeeltelijke prothese (plaatje) bestaat uit een plaatje van kunsthars dat aan uw bestaande tanden en kiezen wordt vastgemaakt. Een comfortabeler alternatief is de uitneembare frameprothese. Deze rust op een metalen frame dat met behulp van kleine ankertjes op uw bestaande tanden en kiezen wordt vastgeklikt. Soms zijn enkele kronen op natuurlijke tanden nodig die dienen als verankering voor de prothese.

Praktijk sfeerbeeld

Een tijdelijk kunstgebit, de immediaatprothese

Bent u, om wat voor redenen dan ook, uw eigen tanden en kiezen (bijna) kwijt? En staat u op het punt uw eigen gebit te verruilen voor een prothese? 

Dan krijgt u te maken met een immediaatprothese. Een immediaatprothese, ook wel noodprothese genoemd, wordt onmiddellijk in uw mond geplaatst nadat de laatste tanden zijn getrokken. Dat is misschien een vreemd idee, maar dit heeft een groot voordeel. Het gebit zit in het begin namelijk als een soort verband op de wonden. In het begin zal u moeten wennen. Als de wonden beginnen te genezen zal de pijn verminderen en kunt u langzaam gaan wennen aan uw immediaatprothese. Dat vraagt tijd. Het gaat bij de een veel sneller dan bij de ander. Lees hier onder meer informatie over de immediaatprothese.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Made? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Wennen aan een kunstgebit

Wennen aan een kunstgebit

Ondanks dat onze klinisch prothesetechnicus uw prothese volledig op maat maakt, is het natuurlijk toch wennen. Ons advies is: houd uw nieuwe kunstgebit direct in en probeer er meteen mee te eten en praten.

Mocht er toch druk of pijn ontstaan, dan staan wij uiteraard altijd voor u klaar om de nodige aanpassingen te doen. Vijl of schuur zelf nooit aan uw prothese, maar neem contact met ons op.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00 | 17:30 - 20:30
dinsdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 12:50 | 13:30 - 17:00 | 17:30 - 20:00
donderdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Duinstraat 6
Made 4921 EA
Route

Patiëntervaringen

2567 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

redelijk tot goed

redelijk tot goed

goed

vriendelijke mondhygeniste,

Gewoon goed!

Fijne tandarts

Goed geholpen

Goed en kundig geholpen

Altijd vriendelijk geholpen.

Ik word altijd vriendelijk ontvangen en ik vind het fijn dat ik in de avond terecht kan voor een controleafspraak.

Lag uit wat ze ging doen

Fijn

Persoonlijke benadering en onderling overleg

Voor zover dat bij een tandarts van toepassing kan zijn : prettig

altijd even vriendelijk

de mondhygiëniste en de tandarts altijd even vriendelijk

Heel fijn, zonder stress.

Fijn geholpen, een rustige respectvolle behandeling

geweldig

gouden tandarts weber

Fijn geholpen

Lief voor de kinderen

Alles prima!

Alles prima!

Snel geholpen

In de ochtend gebeld voor afspraak, de dezelfde dag geholpen

Deze tandarts sinds 1970

Zoveel vertrouwen in Coen Weber! Wanneer die met pensioen gaat… weet ik niet of ik nog naar de tandarts wil en kan

Zorgeloos

Ze stelde me gerust en ze Legde tijdens de behandeling goed uit wat ze deed

Vakkundig

Ik kom al van mij 14e jaar, bij tandarts weber. Even tussen uit geweest maar toch weer terug gegaan . Veel vertrouwen ,en vakkennis op mijn gebit en mijn gezondheid

Top

Ik kwam voor de halff jaarlijkse controle. Er was een stuk van mijn tand afgebroken. Er was geen extra afspraak nodig, de tandarts heeft het gelijk gerepareerd super! Bedankt!

Vakkundig en professioneel

Aandacht voor de patiënt, geduldig en zeer vriendelijk. Professioneel. Assistente Rosalie was ook erg aardig en behulpzaam. Heel erg blij met het mooie eindresultaat! Dank jullie wel!

goed

goed , ik moest alleen wat langer wachten dan gepland omdat de werkzaamheden van mevrouw Voltman uit liepen. Kan gebeuren , maar ik vond het wel jammer.

Prima

2x in 2 weken geweest en alles zeer goed opgelost.

Top!

Zeer fijne tandarts!

professioneel

uitstraling van het bedrijf en personeel ervaar ik als professioneel. deskundige tandarts

Goede service, aandacht en begeleiding.

Goede service, aandacht en begeleiding!

Zeer vriendelijk en professioneel

Geen op of aanmerkingen Zorg zoals het hoort

Prima mondhygiëniste

Leuke spontane dame