Vervanging kunstgebit

Vervanging kunstgebit

Wanneer u een kunstgebit heeft, is het aan te raden om minimaal één keer per jaar op controle te gaan. Zo kan uw behandelaar tijdig vaststellen of uw kunstgebit aangepast of vervangen moet worden. Een volledig kunstgebit (boven- en/of onderprothese) krijgt u vergoed vanuit uw basisverzekering. Over het algemeen wordt een nieuwe prothese na vijf tot zeven jaar door de zorgverzekeraars vergoed*.

Hieronder zijn een aantal problemen nader toegelicht en worden er voorbeelden gegeven van passende oplossingen. Herkent u zich in geen enkel probleem, maar heeft u toch last? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Heeft u pijn aan uw kaak en/of zit uw kunstgebit te los?

Doordat uw kunstgebit op uw kaak drukt, zal uw kaak in de loop van de tijd gaan slinken. Omdat uw kunstgebit niet mee slinkt, zal er ruimte ontstaan tussen uw kunstgebit en uw kaak waardoor uw kunstgebit losser gaat zitten. Dit kan vervelend zijn met praten en eten, maar het kan ook pijn veroorzaken doordat het kunstgebit op sommige plekken zwaarder drukt dan op andere. Wanneer u dit herkent, is het belangrijk dat u niet zelf aan uw kunstgebit gaat schuren of vijlen, maar naar uw behandelaar gaat. Hij of zij kan dit meestal gemakkelijk aanpassen waardoor uw kunstgebit weer stevig in uw mond komt te zitten. Deze zorg wordt door de meeste zorgverzekeraars volledig vergoed en valt onder de basisverzekering*.

Ziet uw kunstgebit er niet meer mooi uit?

Door gebruik is een kunstgebit aan slijtage onderhevig. De kleuren van de tanden en van het tandvlees kunnen veranderen. Ook de pasvorm kan na verloop van tijd minder worden.

Praktijk sfeerbeeld

‘Knappende’ kaak tijdens het eten?

Deze problemen ontstaan door een verkeerde beethoogte. U bijt te diep dicht, waardoor de onderkaak te dicht bij uw neus komt te liggen. Hierdoor bevindt het kaakgewricht zich niet meer in de juiste positie en kan er schade ontstaan. Wanneer u in de spiegel kijkt, kunt u goed zien wanneer de beet te laag is. Een nieuw gebit biedt hiervoor de oplossing.

Afgevlakte kiezen, losse voortanden of scheurtje in de bovenprothese

Wanneer u afgevlakte kiezen heeft, kan dit leiden tot een te lage beethoogte. Hierdoor kunnen voortanden los komen te staan of er kan een scheurtje in de bovenprothese ontstaan. Dit probleem is vaak op te lossen door de kiezen te vervangen. Hierdoor wordt de beethoogte weer juist. Deze reparatie valt binnen de basisverzekering*. 

*De hoogte van uw vergoeding hangt af van uw zorgverzekering. Informeer bij uw zorgverzekeraar wanneer uw prothese of reparatie aan uw prothese wordt vergoed.

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2567 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

redelijk tot goed

redelijk tot goed

goed

vriendelijke mondhygeniste,

Gewoon goed!

Fijne tandarts

Goed geholpen

Goed en kundig geholpen

Altijd vriendelijk geholpen.

Ik word altijd vriendelijk ontvangen en ik vind het fijn dat ik in de avond terecht kan voor een controleafspraak.

Lag uit wat ze ging doen

Fijn

Persoonlijke benadering en onderling overleg

Voor zover dat bij een tandarts van toepassing kan zijn : prettig

altijd even vriendelijk

de mondhygiëniste en de tandarts altijd even vriendelijk

Heel fijn, zonder stress.

Fijn geholpen, een rustige respectvolle behandeling

geweldig

gouden tandarts weber

Fijn geholpen

Lief voor de kinderen

Alles prima!

Alles prima!

Snel geholpen

In de ochtend gebeld voor afspraak, de dezelfde dag geholpen

Deze tandarts sinds 1970

Zoveel vertrouwen in Coen Weber! Wanneer die met pensioen gaat… weet ik niet of ik nog naar de tandarts wil en kan

Zorgeloos

Ze stelde me gerust en ze Legde tijdens de behandeling goed uit wat ze deed

Vakkundig

Ik kom al van mij 14e jaar, bij tandarts weber. Even tussen uit geweest maar toch weer terug gegaan . Veel vertrouwen ,en vakkennis op mijn gebit en mijn gezondheid

Top

Ik kwam voor de halff jaarlijkse controle. Er was een stuk van mijn tand afgebroken. Er was geen extra afspraak nodig, de tandarts heeft het gelijk gerepareerd super! Bedankt!

Vakkundig en professioneel

Aandacht voor de patiënt, geduldig en zeer vriendelijk. Professioneel. Assistente Rosalie was ook erg aardig en behulpzaam. Heel erg blij met het mooie eindresultaat! Dank jullie wel!

goed

goed , ik moest alleen wat langer wachten dan gepland omdat de werkzaamheden van mevrouw Voltman uit liepen. Kan gebeuren , maar ik vond het wel jammer.

Prima

2x in 2 weken geweest en alles zeer goed opgelost.

Top!

Zeer fijne tandarts!

professioneel

uitstraling van het bedrijf en personeel ervaar ik als professioneel. deskundige tandarts

Goede service, aandacht en begeleiding.

Goede service, aandacht en begeleiding!

Zeer vriendelijk en professioneel

Geen op of aanmerkingen Zorg zoals het hoort

Prima mondhygiëniste

Leuke spontane dame