Vaste prothese

Vaste prothese

U heeft geen eigen tanden of kiezen meer en u wilt het gevoel van uw eigen gebit zo goed mogelijk benaderen? Of bent u toe aan een prothese, maar ziet u op tegen alle nadelen van een loszittende constructie? Dan is de keus eigenlijk niet moeilijk: kies voor een vaste prothese!

Iedereen behoudt het liefst de eigen tanden en kiezen. Dit is niet altijd mogelijk en dat is best ingrijpend. Wanneer dat moment dan toch komt, is een vaste prothese op basis van tandimplantaten de juiste oplossing voor u. Dit type prothese biedt u niet alleen optimaal houvast en zekerheid, een vaste prothese benadert nog het meest het gevoel van eigen tanden.

Voor wie is een vaste prothese geschikt?

De vaste prothese is alleen geschikt voor:

  • Personen die geen eigen tanden meer hebben.
  • Personen die een voorkeur hebben voor een vaste en structurele oplossing.
  • Personen die een zeer goede, regelmatige mondhygiëne hebben.
  • Dit laatste is van belang gezien het feit dat de prothese niet uitneembaar is door de persoon zelf. Dus ook niet voor reiniging.
Praktijk sfeerbeeld

De werking van een vaste prothese

  • Smaak en gevoel zijn terug door het ontbreken van een gehemelteplaat (niet in geval van gewone prothese in bovenkaak).
  • De prothese zit muurvast vast en geeft een perfect gevoel van vrijheid.
  • De nieuwe tanden voelen natuurlijk aan en zijn niet van echt te onderscheiden.
  • Ingevallen wangen en slinken van het kaakbot worden zo voorkomen.
  • U hoeft uw kunstgebit niet meer dagelijks uit te nemen.
  • U poetst uw nieuwe tanden alsof ze van uzelf zijn (goede mondhygiëne is essentieel, aangezien de prothese niet uitneembaar is).
Praktijk sfeerbeeld

Voordelen van een vaste prothese

De vaste prothese wordt op 4 tot 6 implantaten (kunstwortel) in uw boven- en/of uw onderkaak bevestigd en zit muurvast. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de all-on-4 of all-on-6 methode.

Werking vaste prothese

Bij deze methode wordt een compleet werkstuk (boog met tanden) vastgezet op slechts 4 of 6 implantaten. Doordat de twee achterste implantaten schuin naar achteren in uw kaak worden geplaatst, wordt er voldoende steun gecreëerd voor het complete werkstuk. Er wordt voor het plaatsen van de implantaten gebruik gemaakt van een digitale mal. Daardoor worden de implantaten zeer nauwkeurig geplaatst en hoeft uw tandvlees niet gehecht te worden. De kans op napijn is nihil.

De implantaten zijn na zes tot twaalf weken goed in uw kaakbot verankerd en uw nieuwe vaste prothese is dan klaar om definitief op de implantaten bevestigd te worden. In de tussentijd kunt u uw eigen kunstgebit blijven dragen, dus u hoeft nooit zonder tanden de deur uit te gaan.

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2567 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

redelijk tot goed

redelijk tot goed

goed

vriendelijke mondhygeniste,

Gewoon goed!

Fijne tandarts

Goed geholpen

Goed en kundig geholpen

Altijd vriendelijk geholpen.

Ik word altijd vriendelijk ontvangen en ik vind het fijn dat ik in de avond terecht kan voor een controleafspraak.

Lag uit wat ze ging doen

Fijn

Persoonlijke benadering en onderling overleg

Voor zover dat bij een tandarts van toepassing kan zijn : prettig

altijd even vriendelijk

de mondhygiëniste en de tandarts altijd even vriendelijk

Heel fijn, zonder stress.

Fijn geholpen, een rustige respectvolle behandeling

geweldig

gouden tandarts weber

Fijn geholpen

Lief voor de kinderen

Alles prima!

Alles prima!

Snel geholpen

In de ochtend gebeld voor afspraak, de dezelfde dag geholpen

Deze tandarts sinds 1970

Zoveel vertrouwen in Coen Weber! Wanneer die met pensioen gaat… weet ik niet of ik nog naar de tandarts wil en kan

Zorgeloos

Ze stelde me gerust en ze Legde tijdens de behandeling goed uit wat ze deed

Vakkundig

Ik kom al van mij 14e jaar, bij tandarts weber. Even tussen uit geweest maar toch weer terug gegaan . Veel vertrouwen ,en vakkennis op mijn gebit en mijn gezondheid

Top

Ik kwam voor de halff jaarlijkse controle. Er was een stuk van mijn tand afgebroken. Er was geen extra afspraak nodig, de tandarts heeft het gelijk gerepareerd super! Bedankt!

Vakkundig en professioneel

Aandacht voor de patiënt, geduldig en zeer vriendelijk. Professioneel. Assistente Rosalie was ook erg aardig en behulpzaam. Heel erg blij met het mooie eindresultaat! Dank jullie wel!

goed

goed , ik moest alleen wat langer wachten dan gepland omdat de werkzaamheden van mevrouw Voltman uit liepen. Kan gebeuren , maar ik vond het wel jammer.

Prima

2x in 2 weken geweest en alles zeer goed opgelost.

Top!

Zeer fijne tandarts!

professioneel

uitstraling van het bedrijf en personeel ervaar ik als professioneel. deskundige tandarts

Goede service, aandacht en begeleiding.

Goede service, aandacht en begeleiding!

Zeer vriendelijk en professioneel

Geen op of aanmerkingen Zorg zoals het hoort

Prima mondhygiëniste

Leuke spontane dame