Implantologie behandeling

Implantologie behandeling

Op deze pagina wordt stapsgewijs duidelijk gemaakt hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Eerste stap: in kaart brengen van de situatie

Tijdens dit consult brengen wij uw algemene gezondheid en mondsituatie in kaart. Ook wordt er gekeken of er voldoende kaakbot aanwezig is. Als dit niet het geval is, kan onze implantoloog de hoeveelheid kaakbot eventueel aanvullen met een herstelbehandeling. Verder wordt de breedte van uw kaak gemeten, onderzoeken we de conditie van uw tandvlees en kijken we hoe eventuele tanden en kiezen op elkaar passen.

Mogelijk worden er gebitsfoto’s gemaakt of afdrukken genomen zodat het tandtechnisch laboratorium een mal van uw gebit kan maken. Bij een all-on-4 of all-on-6 prothese wordt er een (driedimensionale) CT-scan van uw kaak gemaakt. Dit is nodig om de exacte positie van de toekomstige implantaten te kunnen bepalen.

Tweede stap: tandimplantaten plaatsen

Onze implantoloog plaatst de implantaat onder een plaatselijke verdoving in de kaak. Deze relatief eenvoudige ingreep is ook op oudere leeftijd prima mogelijk. Het duurt 6 tot 12 weken voordat de tandimplantaten stevig in het kaakbot vast zitten. In de tussentijd kunt u met een kleine aanpassing uw eigen kunstgebit blijven dragen. Wij zorgen er altijd voor dat u weer mét tanden de deur uit gaat.

Praktijk sfeerbeeld

Derde stap: tandimplantaten zijn vastgegroeid

Uw nieuwe tanden of kiezen worden in een tandtechnisch laboratorium gemaakt. Daarvoor hebben we een afdruk nodig waarop de positie van uw implantaten zichtbaar is. Hierin wordt gips gegoten. Na uitharding van dit gipsen model kan de tandtechnicus de kroon, brug, prothese of het klikgebit op maat maken en deze op de implantaten plaatsen.

Behandeling is klaar, en nu?

Ook een kroon, brug, prothese of klikgebit op basis van implantaten dient goed onderhouden te worden. Klik hier voor meer informatie over hoe u dit het beste kunt doen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Made? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00 | 17:30 - 20:30
dinsdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 12:50 | 13:30 - 17:00 | 17:30 - 20:00
donderdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Duinstraat 6
Made 4921 EA
Route

Patiëntervaringen

2567 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

redelijk tot goed

redelijk tot goed

goed

vriendelijke mondhygeniste,

Gewoon goed!

Fijne tandarts

Goed geholpen

Goed en kundig geholpen

Altijd vriendelijk geholpen.

Ik word altijd vriendelijk ontvangen en ik vind het fijn dat ik in de avond terecht kan voor een controleafspraak.

Lag uit wat ze ging doen

Fijn

Persoonlijke benadering en onderling overleg

Voor zover dat bij een tandarts van toepassing kan zijn : prettig

altijd even vriendelijk

de mondhygiëniste en de tandarts altijd even vriendelijk

Heel fijn, zonder stress.

Fijn geholpen, een rustige respectvolle behandeling

geweldig

gouden tandarts weber

Fijn geholpen

Lief voor de kinderen

Alles prima!

Alles prima!

Snel geholpen

In de ochtend gebeld voor afspraak, de dezelfde dag geholpen

Deze tandarts sinds 1970

Zoveel vertrouwen in Coen Weber! Wanneer die met pensioen gaat… weet ik niet of ik nog naar de tandarts wil en kan

Zorgeloos

Ze stelde me gerust en ze Legde tijdens de behandeling goed uit wat ze deed

Vakkundig

Ik kom al van mij 14e jaar, bij tandarts weber. Even tussen uit geweest maar toch weer terug gegaan . Veel vertrouwen ,en vakkennis op mijn gebit en mijn gezondheid

Top

Ik kwam voor de halff jaarlijkse controle. Er was een stuk van mijn tand afgebroken. Er was geen extra afspraak nodig, de tandarts heeft het gelijk gerepareerd super! Bedankt!

Vakkundig en professioneel

Aandacht voor de patiënt, geduldig en zeer vriendelijk. Professioneel. Assistente Rosalie was ook erg aardig en behulpzaam. Heel erg blij met het mooie eindresultaat! Dank jullie wel!

goed

goed , ik moest alleen wat langer wachten dan gepland omdat de werkzaamheden van mevrouw Voltman uit liepen. Kan gebeuren , maar ik vond het wel jammer.

Prima

2x in 2 weken geweest en alles zeer goed opgelost.

Top!

Zeer fijne tandarts!

professioneel

uitstraling van het bedrijf en personeel ervaar ik als professioneel. deskundige tandarts

Goede service, aandacht en begeleiding.

Goede service, aandacht en begeleiding!

Zeer vriendelijk en professioneel

Geen op of aanmerkingen Zorg zoals het hoort

Prima mondhygiëniste

Leuke spontane dame